Performanta prin comunicare

A fi angajat undeva inseamna inainte de toate a apartine unei colectivitati de oameni cu care te vezi de cel putin 5 ori pe saptamana, alaturi de care iti poti petrece cel putin 100 de ore pe luna si pe care poate ii cunosti de cateva zile sau de ani intregi.

Sunteti colegi pentru ca infruntati de multe ori acelasi trafic infernal si aceleasi conditii meteo pentru a ajunge la birou si a contribui la misiunea generala a companiei. Cu toate acestea sunteti diferiti, si lucru asta se vede in job description si in sarcinile pe care vi le asumati cu un anume grad de responsabilizare.

Unii poate provind din alte regiuni ale tarii, altii poate au ca hobby gatitul si participa la concursuri culinare, unii au terminat de putin timp cursurile universitare, altii sunt insetati dupa invatare mereu si multi se gandesc ca in drumul spre casa ar trebui sa faca o mica oprire la supermarket pentru diverse cumparaturi.

In oricare situatie, aceste fapte raman in sfera gandurilor pe care nu le luam in seama deoarece ne concentram sa ducem la indeplinire munca pentru care in schimb primim un salariu, o recunoastere, o siguranta.

Lucrurile par a merge foarte bine cand activitatea depinde numai de propria persoana (sau asa ar trebui sa se intample in cel mai fericit dintre cazuri). Ce te faci cand ai nevoie urgent de ajutorul unui coleg, caruia ii explici ce are de facut, dar care ajunge sa inteleaga cu totul altceva?

Dai vina ca ai scris mailul in graba, sau ca se auzea intrerupt la telefon, sau ca e din alta tara si nu a inteles mot a mot ce ai vrut sa-i spui sau ca pur si simplu nu esti vinovat ca celalat era cu capul in nori in momentul respectiv. Oricare ar fi ideea, tot scuze raman. Nimic constructiv pana aici. Bun! Se intampla o data din n motive. A doua oara deja e un semnal de alarma.

In planul de baza al comunicarii se zice ca 2 indivizi (minim) folosesc niste canale prin care transmit mesaje codificate cu ce anume vor sa transmita. Fiecare isi ia straiele de expeditor si destinatar, si de fiecare data are obligatia de a codifica si decodifica mesajul cat mai corect pentru a oferi un sens procesului de comunicare in derulare.

Toate bune si frumoase pana cand mesajul poate fi usor alterat datorita interpretarilor si reinterpretarilor ce apar in decodificare. Pe langa acestea, te mai gandesti cat timp pierzi pentru ca stai sa explici de 10 ori acelasi lucru, sau cate intarzieri apar pentru ca fiecare intelege ce vrea,

In business aceste erori duc la pierderi foarte mari de resurse. Tocmai din acest motiv Elena Capruciu a adaugat in aria de interes Dreams come TRUE si conceptul de Communication Coaching care practic:

  • ajuta la intelegerea procesului de comunicare
  • fluidizarea acestuia pentru a evita pierderile de timp, bani si alte resurse
  • interconectarea anagajatilor la aceeasi frecventa pentru a lucra mult mai activ si eficient.

Spune-mi cum ar fi atmosfera la birou daca toata lumea ar folosi un stil de comunicare mai performant, orientat catre rezultate si lipsit de dureri de cap. Te invit sa imi spui mai multe despre comunicarea la birou prin comentarii sau mailuri, cum preferi.