Caracter si reputatie

Cu siguranta ti s-a intamplat cel putin o data sa ai curiozitatea sa aflii mai multe despre viata unui om care a avut succes in cariera sa (vezi Henry Ford sau Steve Jobs), a unei vedete de cinema care a revolutionat lumea filmului (ca de exemplu Elisabeth Taylor) sau a unei alte figuri marcante pe scena mondiala a personalitatilor.

Uite ca, citind despre Diana, asa cum a fost am descoperit o cugetare a ei care mi-a dat foarte multe idei. „Sa fii interesat mai mult de caracterul tau, decat de reputatia ta pentru ca ceea ce esti tu cu adevarat este caracterul tau, in timp ce reputatia este ceea ce altii cred ca esti tu!”

Ei bine, mi-a placut in mod deosebit aceasta fraza pentru ca vine ca o directie clara intr-o lume in care ne lovim de mesaje subliminale, in care suntem fortati sa ne regasim, sa ne definim si, de cele mai multe ori, sa ne reinventam.

Sunt convinsa ca te-ai intalnit cu sintagme precum: branding personal, imagine de sine, stima de sine, capacitatea si ideea de „a te vinde” in momentul in care te angajezi, verticalitate si incredere in sine de care trebuie sa dai dovada de zeci de ori, zi de zi, si multe altele asemenea. Aceste sintagme, trecute in situatii in care inevitabil ajungem (pentru ca facem parte dintr-o societate si avem nevoie sa interactionam cu oameni), duc de multe ori la definirea unor coduri (de valori, morale, etice, individuale, personale etc), care coduri definesc cine suntem fara a mai fi nevoie sa venim noi cu explicatii in cuvinte.

Insa, pana a ajunge la a vedea cu ochiul liber aceasta definitie e nevoie de timp si oportunitate de cunoastere autentica. Spune-mi te rog, in momentul in care tu dai unui strain un raspuns la intrebarea „Cine esti tu?” el reflecta caracterul tau sau reputatia expuse de printesa mai sus?

E ok, nimeni nu spune ca trebuie sa stai sa spui romane intregi pentru a da un raspuns cat mai clar. Dar te straduiesti sa captezi esentialul in doar cateva propozitii? - asta daca folosesti cuvinte bineinteles 🙂

Asa cum crestem, ne maturizam si parcurgem etape si etape in viata, sunt lucruri ce raman cu noi mereu, si lucruri ce se adapteaza momentului. Aceste „lucruri” adesea sunt valorile noastre, cele care sustin caracterul nostru si aduc rezultate in reputatia noastra. Ca sa le determini cat mai corect ai nevoie de putin exercitiu si indrumare, asadar te invit ca prin comentariile la acest articol sa incepi sa scrii pe pagina auto-definirii tale, stii tu..pagina aceea cu „Asta sunt eu :)” la final.